Středa, 19 ledna, 2022
magazin

Seznam nízkosacharidových potravin: Pro ty, kteří se zajímají o nízkosacharidovou dietu

Zpočátku může být velmi náročné si zvyknout na takový způsob stravování, ale po čase to přinese své výsledky. Jaké potraviny se do této diety hodí? To se dozvíte v dnešním článku.

V dnešní době je trendem zkoušet různé diety, které by nám měly zázračně pomoci s hubnutím. Jednou z nich je ketogenní dieta, která je stále více populární. Tato dieta je založena na velmi nízkém příjmu sacharidů a zároveň na vysokém příjmu tuků a bílkovin. Denní příjem sacharidů by se měl pohybovat v rozmezí 20 – 50 gramů za den. Z určitých pohledů vychází ketogenní dieta z nízkosacharidovj diety a platí pro obě podobná pravidla.

  1. Mořské plody
    Ryby a měkkýši by měly být obsaženy v jídelníčku každého z nás. Vysoký obsah tuků a zároveň nízký obsah sacharidů dělají z mořských plodů zcela ideální jídlo pro ketogenní dietu. Ryby obsahují poměrně vysoké množství vitamínu B, draslíku a selenu a zároveň téměř žádné sacharidy. Obsah cukrů v mušlích se však může lišit, proto je důležité si tyto hodnoty hlídat. Ideálně by každý měl jíst mořské plody dvakrát týdně.
  2. Nízkosacharidová zelenina
    O tom, že je zelenina zdravá a prospěšná pro zdraví, asi nikdo nepochybuje. Ale hodí se do ketogenní diety? Odpověď zní ano, ale je třeba si dát pozor na zeleninu s vysokým obsahem škrobu. Například brambory, sladké brambory nebo řepa obsahují škrobu hodně, proto je lepší se jim vyhýbat. Zelenina obsahuje mimo jiné i vlákninu. Ta se sice také řadí k sacharidům, ale lidské tělo není schopno ji zpracovat, proto pouze projde naším tělem a následně je vyloučena. Z toho důvodu se obsah vlákniny nepočítá do celkového součtu sacharidů v potravě. Když nepočítáme vlákninu, většina druhů zeleniny obsahuje minimum sacharidů, proto se určitě vyplatí je do jídelníčku zařadit.

Nejideálnější jsou například:
fazole
květák
brokolice
paprika
špenát
okurka